stathopoulosphotonew

Νίκος Β. Σταθόπουλος Ο Ν.Β.Σ. διευθύνει την ISON Psychometrica και είναι συνιδρυτής της HERSE.

Μέρος της δουλειάς μου τα τελευταία 25 χρόνια είναι να διαβάζω βιογραφικά, οπότε, όπως καταλαβαίνετε, τα αγαπάω μεν, αλλά τα έχω μπουχτίσει κιόλας. Πιστεύω ότι όταν παρουσιάζονται απόψεις, σημασία έχει κυρίως το τι λέγεται, όχι ποιος το λέει οπότε δίστασα να αυτοπαρουσιαστώ. Υπερίσχυσε όμως η επίγνωση ότι οφείλω να σέβομαι τους κανόνες του σπιτιού που με φιλοξενεί και ιδού:

Όλα αυτά τα τελευταία χρόνια διευθύνω την ISON Psychometrica, που δίνει υπηρεσίες εφαρμοσμένης ψυχολογίας σε όποιον τις ζητά, είτε είναι ένας μεμονωμένος άνθρωπος, είτε ολόκληρο σύστημα ανθρώπων, από πολυεθνική εταιρία ως ποδοσφαιρικός σύλλογος, ή το ίδιο το κράτος. Στην εφαρμοσμένη ψυχολογία κατατάσσω ο,τιδήποτε έχει να κάνει με την ανθρώπινη συμπεριφορά έξω από το θεραπευτικό πλαίσιο. Ασχολούμαι επομένως με Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας, Επαγγελματικό Προσανατολισμό, Αξιολόγηση και Επιλογή, μελέτες Καταναλωτικής και Πολιτικής συμπεριφοράς, Οργάνωση, ανάπτυξη συστημάτων Κινήτρων, διερεύνηση & βελτίωση Εργασιακού Κλίματος, Coaching, Mentoring, στάθμιση και έκδοση ψυχομετρικών τεστ… ο κατάλογος είναι μεγάλος.

Δεν είμαι ψυχολόγος. Θετικές σπουδές έχω κάνει, προπτυχιακά στην Ελλάδα και στην Αγγλία μεταπτυχιακά. Αυτό μου δίνει την ελευθερία να προσεγγίζω χωρίς συγκεκριμένες μεθοδολογικές αγκυλώσεις και περιορισμούς οποιοδήποτε θέμα με ενδιαφέρει. Είμαι άλλωστε ένθερμος οπαδός του συνάλματος των επιστημών.

Τα μεταπτυχιακά στην Αγγλία ήταν το πρώτο μεγάλο πολιτισμικό σοκ της ζωής μου. Από τον τόπο μας, που τότε αν δεν είχες μέσον έπρεπε να περιμένεις ως και τρία χρόνια για να σου βάλουν τηλέφωνο, βρέθηκα σ’ έναν άλλο, που έκανες τηλεφωνικά την αίτηση το πρωί και σε ρωτούσαν τι ώρα θα είσαι στο σπίτι το απόγευμα για να έρθουν να στο συνδέσουν. Αυτό πριν ακόμα ιδιωτικοποιηθεί η British Telecom. Στο πανεπιστήμιο, ο καθηγητής μπήκε για την πρώτη παράδοση και, τελειώνοντας, μας έδωσε ένα κατάλογο δύο σελίδων με βιβλιογραφικές αναφορές. Στο δεύτερο μάθημα μας έδωσε ένα δεύτερο τέτοιο κατάλογο. Εγώ, ο χαλαρός πρώην φοιτητής συνδικαλιστής, πρώην εργαζόμενος σε μεταλλείο, συνειδητοποίησα πως εννοούσε ότι μέχρι την επόμενη παράδοση, σε τρεις μέρες, έπρεπε να έχουμε βρει, διαβάσει και κατανοήσει όλα αυτά τα κείμενα και τα μαθηματικά, παράλληλα με τα άλλα μας μαθήματα. Και ότι αν δεν το κάναμε αυτό, απλώς δεν θα μπορούσαμε να παρακολουθήσουμε παρακάτω.
Δεν γράφω πραγματικά καλά, αν και τελείωσα το Μαράσλειο και το Βαρβάκειο. Πάνω από 15 στην έκθεση δεν πήρα ποτέ στο σχολείο, παρότι ως το τέλος της εφηβείας είχα διαβάσει όλη την οικογενειακή βιβλιοθήκη με τους κλασικούς μυθιστοριογράφους. Αντιπαθούσα το σχολείο και αυτός ήταν ο τρόπος μου για να ξεφεύγω. Χρειάστηκε να κάνω πολύ διαλογισμό για να ηρεμήσω όταν, πολύ αργότερα, γύρω στο 1989, απαξίωσε ένα κείμενό μου ο καλός δημοσιογράφος με τον οποίο συνεργαζόμουνα στο πρώτο γραφείο που έκανε επαγγελματικά πολιτική επικοινωνία στην Ελλάδα. Καλή του ώρα, μου έδωσε μια ώθηση με την κριτική του.
Η εμπειρία από το γραφείο αυτό ήταν το δεύτερο μεγάλο πολιτισμικό σοκ της ζωής μου. Εκεί γνώρισα το παρασκήνιο της πολιτικής, που ως τότε ούτε υποψιαζόμουν. Κατανόησα ότι ο αμοραλισμός αποτελεί ένα από τα ισχυρότερα συστατικά της επιτυχίας σε αυτό το στίβο.

Στα χρόνια που ακολούθησαν την ίδρυση της ISON ταξίδεψα πολύ. Ευρώπη, Αμερική, Ασία, ακόμα και Αφρική. Είχαμε την τύχη να μας εμπιστευτούν από νωρίς ορισμένοι παγκόσμιου κύρους φορείς, κορυφαίοι στο αντικείμενό μας. Έτσι βρεθήκαμε από τη μία να διαχειριζόμαστε με αποκλειστικά δικαιώματα ορισμένες μεθοδολογίες που χρησιμοποιούνται από το πολύ απαιτητικό αμερικανικό δημόσιο, αλλά και σχεδόν όλα τα δυτικά κράτη, ενώ από την άλλη να μας αναθέτουν την υλοποίηση των έργων τους στα Βαλκάνια και την Κύπρο οι μεγαλύτεροι οίκοι του κόσμου, με πελάτες όλες τις γνωστές πολυεθνικές καταναλωτικών αγαθών, τράπεζες και εταιρίες τεχνολογίας.

Αυτό ήταν το τρίτο πολιτισμικό σοκ που έχω ζήσει. Χωρίς καν να έχει σπουδάσει κάποιος από την ομάδα μας στην Αμερική και χωρίς οποιαδήποτε προηγούμενη σχέση με οποιονδήποτε αμερικανικό οργανισμό, μας παραχώρησαν αποκλειστικά δικαιώματα το δημόσιο Πανεπιστήμιο της Μιννεσότα και το Χάρβαρντ για κάποια από τα κορυφαία εργαλεία του κόσμου στον τομέα μας. Περιττό να αναφέρω πώς αντιμετωπιστήκαμε γι αυτό από τους κρατικούς ιθύνοντες στα καθ’ ημάς.

Τα τελευταία χρόνια προσπαθώ να διεθνοποιήσω τη δραστηριότητά μας περισσότερο. Μέχρι εταιρία στην Κίνα προσπαθήσαμε να κάνουμε, μαζί με Ιταλούς συναδέλφους. Δεν ευδοκίμησε αυτή η συνεργασία, αλλά στο τελευταίο ταξίδι στη Σενζέν, με την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων αλλά δικά μας έξοδα, μας πλησίασε με δική της πρωτοβουλία μια κρατική εταιρία Ανθρώπινου Δυναμικού, που γνώριζε τις μεθοδολογίες της ISON για τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό, προκειμένου να διερευνήσει δυνατότητες συνεργασίας. Οι άνθρωποι θέλουν να αγοράσουν δηλαδή το e-mellon, το online σύστημα που έχουμε αναπτύξει εμείς. Στο ελληνικό υπουργείο Παιδείας είχαμε κάνει την πρώτη ανάλογη παρουσίαση το 1994, με το μηχανογραφημένο σύστημα που είχαμε από τότε αναπτύξει. Και όμως, τρία Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης και είκοσι δύο χρόνια αργότερα, στο ελληνικό σύστημα παιδείας δεν υπάρχει ακόμα κανενός είδους επαγγελματικός προσανατολισμός. Ουδείς στον τόπο του προφήτης.

Επειδή πάντοτε αγαπούσα την τέχνη, σε όλες τις μορφές και εκδηλώσεις της, το τελευταίο διάστημα ξεκίνησα με την Έρση τη HERSE. Αυτή είναι μια προσπάθεια να κάνουμε disruption στο χώρο και της τέχνης και της μόδας, ‘ανακυκλώνοντας’ τα σπουδαία έργα τέχνης, που μένουν ταριχευμένα στα μουσεία. Η HERSE δημιουργεί μοντέρνες, δυνατές εικαστικές συνθέσεις, με στοιχεία από τα παλαιά, καταξιωμένα έργα. Οι συνθέσεις αυτές αποτυπώνονται σε πολυτελή υφάσματα, από τα οποία στη συνέχεια ράβονται πολύ ξεχωριστά ρούχα, που προσφέρονται σε λίγα, αριθμημένα κομμάτια. Στοχεύουμε κυρίως στην αγορά εκτός Ελλάδος, ελπίζοντας ότι θα βρεθούν άνθρωποι να αγκαλιάσουν την ιδέα του να προστεθεί ‘περιεχόμενο’ στην αισθητική του fashion και, ίσως, κάποια ενδύματα από αναλώσιμα να αναβαθμιστούν σε συλλεκτικά. Σε αναζήτηση της αθανασίας παντοιοτρόπως.

 

Linkedin: https://www.linkedin.com/in/nikos-stathopoulos-9652a78

Εγγραφή στο newsletter

EducationFestivals

Φεστιβάλ Εκπαίδευσης 2016
Το Φεστιβάλ
Η Έκθεση
Οι Πληροφορίες
Η Λίστα Εκθετών
Το Συνέδριο
Το Πρόγραμμα
Οι Εισηγητές
Αλεβίζος Στέφανος
Αντωνοπούλου Πολυξένη
Γάκη Ερµίνα
Γκρίμπα Ελευθερία
Δεδούλη Μαρίνα
Ζαραφόπουλος Δημήτρης Σ.
Καλέντζης Αντώνιος
Κοτσιαφίτου Αναστασία
Κούτσικος Κώστας
Κουτσοπέτρος Χαράλαμπος
Κρέμερ Ίρις
Κωστάκης Σπύρος
Λαγουμίδη Μαριάννα
Λαγουμίδου Ιωάννα
Λιανός Πάρης
Μαστοράκη Έλενα
Μεταξά Ζωή
Μοναχός Δημήτρης
Μπουλούγαρη Κατερίνα
Παπαδόπουλος Γιάννης
Παπαναστασίου Φώτης
Παπανδρέου Αλέξανδρος
Σιγάλα Αγάπη
Σιγάλας Μιχάλης
Σπυριδάκη Αργυρώ
Σταθόπουλος Νίκος Β.
Στεφανή Χριστίνα
Τολιάς Δημήτριος
Τσάτσος Θεόδωρος
Τσούνης Χρήστος
Φούντα Θεοδώρα
Χαριτοπούλου Μαρία
Τα Workshop
Το Πρόγραμμα
Οι Εισηγητές
Αλειφέρης Ηλίας
Αντωνακάκη Μαριάννα
Γάκη Ερµίνα
Γεωργαλά Μαρία
Γεωργίου Ελισάβετ
Γιαννακοπούλου Βάσια
Γκρίμπα Ελευθερία
Δεδούλη Μαρίνα
Ευθυμιάδου Αλεξάνδρα Γ.
Καραγγελή Μαρία
Κεφάλα Ιζαμπέλλα
Μπακόπουλος Νίκος
Μπαλόγλου Ίρις
Ορφανού Ελένη
Παπανδρέου Αλέξανδρος
Σκαναβή Εύα
Σκουλάκη Μαρία
Τζιάσιου Ευαγγελία
Φόρος Νίκος
Τα Βραβεία
Οι Κατηγορίες
Η Κριτική Επιτροπή
Γκρίμπα Ελευθερία
Θεοφανίδου Κατερίνα
Κοκκίνου Κωνσταντίνα
Μπουλούγαρη Κατερίνα
Τζαμαρέλος Γεράσιμος
Γιατί να γίνω χορηγός
Προτάσεις Χορηγίας
Οι Χορηγοί
Τα Δρώμενα
Η Τοποθεσία
Ο Διοργανωτής
Φεστιβάλ Εκπαίδευσης 2017
Το Φεστιβάλ
Η Έκθεση
Οι Πληροφορίες
Η Λίστα Εκθετών
Το Συνέδριο
Το Πρόγραμμα
Οι Εισηγητές
Αδριανουπολίτης Κωνσταντίνος
Grammenou Gaby
Γεωργούλης Θανάσης
Γρηγορίου Μαρία
Δημόπουλος Κώστας
Δρ. Δερπάνης Δημήτριος
Δρ. Ράγγα Μυρτώ-Μαρία
Δρ. Χρηστάκης Μιχάλης
Θαλασσοχώρη Χριστοδούλη
Καταφυγιώτης Σπήλιος
Κεφαλάς Μάνος
Κοϊνάκης Γιώργος
Κοντοπάνος Αλέξανδρος
Κοσμίδης Μιχάλης
Κουγεντάκος Ανδρέας
Κρύπας Θωμάς
Κτενίδης Παναγιώτης
Λυμπεράκη Αιμιλία
Μακρυπλίδης Νίκος
Μαρκάκης Ιάσονας
Μάρκος Τριαντάφυλλος
Μιστριώτης Νίκος
Μιχαηλίδης Δημήτρης
Μοναχός Δημήτρης
Μπεθάνη Κωνσταντίνα
Μπουραντάς Δημήτρης
Οικονομίδη Ελπίδα
Οικονόμου Βασίλης
Παπαδάκης Κωνσταντίνος
Παρχαρίδης Γιάννης
Πατσέλης Νίκος
Πάττας Στράτος
Παυλάκου Τζένη
Πεφάνης Δημήτρης
Πολίτης Δημήτρης
Ραμαντζάς Δημήτρης
Σταθόπουλος Νίκος B.
Στρατής Κώστας
Τεντολούρη Φωτεινή
Τσιλιβής Βασίλης
Φιλανδριανού Αλίκη
Φούντα Θεοδώρα
Φυντάνης Δημήτρης
Χριστοδούλου Εμμανουέλλα
Τα Workshop
Το Πρόγραμμα
Οι Εισηγητές
Αθανασόπουλος Ιωάννης
Αϊβαζίδης Βασίλης
Αντωνακάκη Μαριάννα
Αραπάκης Λευτέρης
Βασιλάκου Ευαγγελία
Γάκη Ερμίνα
Γαλάζιος Κωνσταντίνος
Γεωργαλά Μαρία
Γιαννακοπούλου Βάσια
Γραμματίκα Μαρία
Δρ. Καραθάνος Γιώργος
Δρ. Κουλουμπή Ελένη
Ευθυμιάδου Αλεξάνδρα
Θανοπούλου Τζίνα
Καγιαβή Μαρία
Κατσούλας Στάθης
Κυρικάκη Έφη
Λαγουμίδη Μαριάννα
Μαστοράκος Στέλιος
Μολφέτας Μάριος
Παπαναστασίου Ιωσήφ
Παπανδρέου Αλέξανδρος
Παπαργύρης Γιάννης
Πατσέλης Νίκος
Παφιώλη Μαρία
Σκαναβή Εύα
Σταθόπουλος Νίκος B.
Τρικοίλης Γιάννης
Τσιαμαντά Γεωργία
Τα Βραβεία
Οι Κατηγορίες
Γιατί να γίνω χορηγός
Προτάσεις Χορηγίας
Οι Χορηγοί
Τα Δώρα
Η Λίστα Δώρων
Πάρε-Δώσε
Η Τοποθεσία
Η Κάτοψη
Ο Διοργανωτής
Φεστιβάλ Εκπαίδευσης 2018
Το Φεστιβάλ
Το Περιεχόμενο
Η Τοποθεσία
Ο Διοργανωτής
Η Έκθεση
Αίθουσα 1
Αίθουσα 2
πεζόδρομος οδού Θεσσαλονίκης
Τα Βραβεία
Οι Κατηγορίες
Υποτροφίες
Οι Δράσεις
στην έκθεση
στην αίθουσα
Συμμετοχές
Το Πρόγραμμα
Οι Εισηγητές
Αλμπανίδου Κωνσταντίνα
Γκρέκου-Καρακώστα Νίκη
Καλεράντε Ευαγγελία
Καμπύλη Μαριαλένα
Καποδίστριας Παναγιώτης
Κουλούρη Νίκη Anandi
Κούτρας Στέφανος
Κυρικάκη Έφη
Λεμπιδάκη Μαρία
Λογιώτης Γεώργιος
Λυχναράς Άρης
Μαλλίδου Δέσποινα
Μαρκοπούλου Ανδρομάχη
Μάτης Χρήστος
Μπόρεκ Κωνσταντίνος
Μπεχράκη Ηλιάνα
Παγούνας Άρης
Παπακωνσταντίνου Κάτια
Πόμμερ Αντιγόνη
Σμυρνάκης Δημήτριος
Τομαρά Αγγελική
Τομαρά Αναστασία
Φωτεινάκης Φώτιος
Χουλιάρας Ιωάννης
πεζόδρομος οδού Θεσσαλονίκης
Τα Δρώμενα
μέσα από το φράχτη
έξω από τον φράχτη

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας.
Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookie.