Ο Στέφανος Γ. Κούτρας είναι διδάκτορας Ειδικής Αγωγής – Ψυχομετρίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με υποτροφία του Iδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). Είναι εισηγητής πολλών επιστημονικών συνεδρίων και επιμορφωτής σε προγράμματα ειδικής αγωγής. Επίσης είναι πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής πολλών εκπαιδευτικών συνεδρίων και επιμελητής συλλογικών τόμων. Ως σύμβουλος Ειδικής Αγωγής του ΙΕΠ ασχολείται με τη γνωμοδότηση έγκρισης επιστημονικών ερευνών και εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση.
Μεταξύ άλλων διετέλεσε:
- Αναπληρωτής υπεύθυνος του έργου «Επιμόρφωση πολλαπλασιαστών και εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, ανάπτυξη οδηγού διαφοροποίησης προγραμμάτων και ψηφιοποίηση εργαλείων»
- Μέλος της ομάδας σχεδιασμού και επιστημονικής υποστήριξης και υλοποίησης του έργου «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες»
- Πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής «Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση»
- Ειδικός επιστήμονας – εμπειρογνώμονας/συντονιστής στο γνωστικό αντικείμενο Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων (Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) στο πλαίσιο υλοποίησης του υποέργου της πράξης «Ανάπτυξη μεθοδολογίας και ψηφιακών διδακτικών σεναρίων για τα γνωστικά αντικείμενα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης»
Είναι:
- Μέλος της ομάδας εμπειρογνωμόνων στο πλαίσιο της πράξης «Καθολικός σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου ψηφιακού υλικού»
- Αντιπρόεδρος της επιστημονικής επιτροπής για την εξέταση της συνάφειας των διδακτορικών και μεταπτυχιακών τίτλων με την ειδική αγωγή και εκπαίδευση
- Πρόεδρος της επιστημονικής επιτροπής για την αναμόρφωση της λειτουργίας και των προγραμμάτων των εργαστηρίων επαγγελματικής εκπαίδευσης
- Ιδρυτής του επιστημονικού φορέα Πολιτιστική Κίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε.
- Επιστημονικός σύμβουλος σε θέματα ειδικής αγωγής στην Εκπαιδευτική Ένωση
Τέλος, έχει αναπτύξει πολυσχιδή κοινωνική, επιστημονική και εθελοντική δραστηριότητα.
Ειδική Αγωγή - Μαθησιακές δυσκολίες από το ΙΕΚ/ ΚΔΒΜ ΕΝΩΣΗ
Θέμα: Η σημασία της ανίχνευσης των διαταραχών οπτικής αντίληψης ως συντελεστικός παράγοντας της βιωματικής μάθησης στο σχολείο του 21ου αιώνα.
Ημερομηνία: Σάββατο 8/9 17:00 - 18:00
Εισηγητής: Στέφανος Γ. Κούτρας
Περιγραφή:
Για την ουσιαστική μάθηση στο σχολείο του 21ου αιώνα διεθνώς τονίζεται η σημασία της πρώιμης και έγκαιρης ανίχνευσης, με επιστημονικό και έγκυρο τρόπο των διαταραχών Οπτικής Αντίληψης σε παιδιά, προκειμένου να καταστεί εφικτή η έγκαιρη εφαρμογή κατάλληλου εξατομικευμένου προγράμματος ψυχοπαιδαγωγικής παρέμβασης. Σύγχρονες επιστημονικές έρευνες, διεθνώς αλλά και στην Ελλάδα συσχετίζουν τις διαταραχές Οπτικής Αντίληψης με την πιθανή εμφάνιση μαθησιακών δυσκολιών.
Στο πλαίσιο του εντοπισμού των διαταραχών Οπτικής Αντίληψης εντάσσεται το Ανιχνευτικό Κριτήριο Οπτικής Αντίληψης το οποίο χορηγείται σε παιδία ηλικίας 5 έως 7 και αποτελεί το μοναδικό σταθμισμένο ψυχομετρικό εργαλείο στην Ελλάδα για τις αντιληπτικές ικανότητες του παιδιού.